כתיבת הצעת מחיר ללקוח
שלב הצעת המחיר זה השלב שרוב בעלי העסקים פחות אוהבים להתעסק בו, אתם מקצוענים במה שאתם עושים, יש לכם פרויקטים לנהל ועוד מליון דברים להתעסק בהם, אבל, דווקא השלב הזה הוא אחד השלבים הכי קריטיים להשלמת העסקה ולגרום לכם ולעובדים שלכם להישאר עסוקים ומלאי עבודה. במאמר זה נעסוק באיך כותבים הצעת מחיר ללקוח בצורה מהירה ומקצועית
מה זה הצעת מחיר ומה היא צריכה לכלול?
נשמע משהו מסובך? לא ממש,
מספיק חפירות, איך כותבים הצעת מחיר
כתיבת הצעת מחיר ב-4 שלבים:
- כללו את כל השירותים/מוצרים במסגרת העבודה + התמחור שלהם. הסוד כאן זה לתמחר את ההצעה ככה שאתה תרוויח על העבודה ובאותו הזמן חשוב שהלקוח יהיה מרוצה מהמחיר
- בנו את ההצעה בטמפלט מאורגן הכולל את הלוגו שלכם, שם החברה, פרטי הלקוח ותאריך
- הוסיפו הערות להצעת המחיר (הערות שדיברתם בשיחה, תנאי תשלום, לוחות זמנים לפרויקט וכו')
- שלחו את הצעת המחיר ללקוח! זה נשמע לכם ברור מאליו, אבל ככל שהלקוח יקבל את הצעת בסמוך לפגישה / לשיחה האחרונה, כך עולים סיכויי הסגירה!
למה להשתמש במערכת להצעת מחיר?
ברגע שתשתמשו במערכת תרגישו את ההבדל כבר משלב ההצעה, ברגע שתיצרו את הפרויקט ותוסיפו את הפריטים/המוצרים – תצליחו לראות בבירור את את כל החומרים, העובדים והשעות שאתם תצטרכו להקדיש לפרויקט וכך לתמחר טוב יותר את ההצעה.
בנוסף – תוכלו לראות בתמונה מאוד ברורה כמה הצעות מחיר הוצאתם, כמה מתוכם סגרתם, כמה לקוחות קיבלו הצעה ועדיין "חושבים על זה" וכו'… בנוסף, תוכלו לעשות השוואה לחודשים/שנים קודמות ולראות את ההתקדמות של החברה שלך.
הצעת מחיר מסייעת ללקוח לתכנן את תקציב הפרויקט שלו ובמקרים רבים היא גם מכריעה וקובעת איזה ספק לבחור. (צריך לקחת בחשבון שברוב הפעמים אתה לא היחידי שמספק את הצעת מחיר ללקוח)
לכן צריך תמיד לזכור שסיכוי קבלת העבודה מהלקוח תלויה הרבה בהצעת המחיר. כל עוד מצליחים לשמור על ריווחיות מספקת של הפרויקטים העסק יהיה בצמיחה. החוכמה בהצעת מחיר זה לגבות את הסכום הנכון כך שאתה תרוויח ושהלקוח יהיה מרוצה.
כמו כן, לקוחות היום ב- 2022 מצפים לקבל הצעת מחיר במהירות, שנראית אסתטי וקלה לקריאה והבנה ומכל מכשיר.
תוכנה מסודרת תגרום לעסק שלכם להיראות אמין, מסודר ומאורגן ותגרום לכם בעלי העסקים להיות בשליטה על כמות ההצעות שיצאו, כמה נסגרו, מי מהצוות הכין את ההצעה השארת הערה פנימית כך שחברי הצוות שלכם יוכלו לראות ועוד….
ברגע שתתחילו לעבוד עם מערכת לא תוכלו לדמיין איך עד עכשיו בזבזתם כ"כ הרבה זמן על הכנת הצעות מחיר.
שלבים לכתיבת הצעת מחיר:
- הכניסו לתבנית שלכם את הלוגו, ופרטי החברה שלכם
- הכניסו את שם פרטי הלקוח
- רשמו את כותרת ההצעה (לדוגמה, הצעת מחיר לעיצוב פנים)
- הכניסו את פרטי ההצעה שצריכה לכלול שם השירות/פריט, כמות ומחיר. בנוסף מחיר סופי להצעה (והוספת שורת הנחה או מע"מ במידה וצריכים)
- הצעת המחיר מוכנה ותוכלו לשלוח אותה ללקוח שלכם בקלות
בגדול, חינם! לכתוב הצעת מחיר לא עולה כסף.
מה שכן, כדאי מאד לוודא ששולחים את כל ההצעות באותו הפורמט וגם שיש מעקב רציף אחרי ההצעות כדי לדעת איזה נסגרה (ע"י מי ומתי), איזה לא ומדוע.
כתיבת הצעת מחיר זה עניין שלוקח זמן ולכן יש תבניות והתשובה לשאלה היא לא, אין צורך לכתוב בכל פעם הצעת מחיר מחדש אלא להשתמש בפרטי החברה, הלוגו שלך, הצבעים והתבנית באותה המבנה ובצורה אחידה